Medien

TV / Film / Medien

Bankov, K. (2022) The Digital Mind : Semiotic Explorations in Digital Culture / by Kristian Bankov. 1st ed. 2022. [Online]. Cham: Springer International Publishing.

Bauer, Matthias / Nies, Martin / Theele, Ivo (2019) Grenz-Übergänge. Zur ästhetischen Darstellung von Flucht und Exil in Literatur und Film. Bielefeld: transcript.

Betancourt, M. (2017) Semiotics and title sequences : text-image composites in motion graphics / Michael Betancourt. New York ; London: Routledge.

Blanke, Börries (1998) Bildsemiotik. Zeitschrift für Semiotik. Tübingen: Stauffenburg.

Buscemi, F. (2014) Television as a trattoria: Constructing the woman in the kitchen on Italian food shows. European journal of communication (London). [Online] 29 (3), 304–3

Blühdorn, Hardarik (2017) Bild und Wirklichkeit, Mannheim: Institut für Deutsche Sprache.

Danesi, Marcel (2009), Semiotics of Media and Culture. In: The Routledge Companion to Semiotics. Routledge, London.

Doelker, Christian (2015) Bild-Bildung. Grundzüge einer Semiotik des Visuellen. Elsau: alataverlag.

De Linde, Z. / Kay, N. (2014) The semiotics of subtitling / Zoé de Linde and Neil Kay. London: Routledge.

Dianiya, V. (2020) REPRESENTATION OF SOCIAL CLASS IN FILM (Semiotic Analysis of Roland Barthes Film Parasite). Profetik. [Online] 13 (2), 212–224.

Ehrat, J. & Ehrat, S. (2005) Cinema and Semiotic: Peirce and Film Aesthetics, Narration, and Representation. [Online]. Toronto: University of Toronto Press.

Fiske, John (1985).The semiotics of television. Critical Studies in Mass Communication Vol. 2(2), 176-183.

Früchtl, J. (2013) Filmsemiotik als Kulturtheorie. Deutsche Zeitschrift für Philosophie.61 (5), 846–850.

Gräf, Dennis et al. (2012), Filmsemiotik: Eine Einführung in die Analyse audiovisueller Formate. Schüren.

Gräf, Dennis (2010)Tatort. Ein populäres Medium als kultureller Speicher. Marburg: Schüren.

Gräf, Dennis/ Schmöller, Verena (2016) Rumänienbilder. Mediale Selbst- und Fremddarstellungen. Marburg: Schüren.

Gremler, Claudia (2020) Verheißungen des Nordens. Repräsentationen Skandinaviens in Literatur und Film der deutschsprachigen Gegenwartskultur. Marburg: Schüren.

Igelbrink, C. (2018) Der Spielfilm als Erlebnispotential: Semiologische Analysen stilbildender Mainstream-Filme. Baden-Baden: Tectum Verlag.

Kanzog, K. (2007) Grundkurs Filmsemiotik. München: Diskurs-Film-Verl. Schaudig & Ledig.

Kimminich, Eva/ Erdmann, Julius/ Dizdarevic, Amir (2018) Virality and Morphogensis of right wing internet populism, Frankfurt: Peter Lang.

Kloepfer, R. (2020) ‘Semiotische Aspekte der Filmwissenschaft: Filmsemiotik’, in Handbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft / Handbooks of Linguistics and Communication Science (HSK). Originally published 2003 [Online]. Berlin, Boston: De Gruyter. pp. 3188–3212.

Krautkrämer, F. (2006) Schrift als Schrift im Film: Stile des Intermedialen: Zur Semiotik des Übergangs. Kodikas. 29 (1-3), 203–215.

Loos, E. et al. (2017) The representation of older people playing a digital game in the short film ‘Pony Place’: A semiotic and narratological analysis. Journal of comparative research in anthropology and sociology. 8 (2), 43–62.

Mitry, J. (2000) Semiotics and the analysis of film / Jean Mitry. Bloomington [u.a: Indiana Univ. Press.

Mete Kazaz & Yasemin Özkent (2018) ‘Football is Never Only Football’: Semiotic Analysis of the Film ‘Looking for Eric’. Online Journal of Art and Design. 6 (3), 106–.

Mukhtar, Y. et al. (2020) Representation of Pashtun Culture in Pashto Films Posters: A Semiotic Analysis. Global Language Review. [Online] V (I), 281–292.

Neitzel, B. (2006) Transformation von Handlung in Zeichen - : Vom Computerspiel zum Film: Stile des Intermedialen: Zur Semiotik des Übergangs. Kodikas. 29 (1-3), 241–252.

Nies, Martin (2018) Deutsche Selbstbilder in den Medien. Gesellschaftsentwürfe in Literatur und Film der Gegenwart. Marburg: Schüren.

Nies, Martin (2012) Deutsche Selbstbilder in den Medien, Film - 1945 bis zur Gegenwart. Marburg: Schüren.

Nöth, Winfried (1997), Semiotics of the Media – State of the Art, Projects, and Perspectives

Nöth, W. (1997) Semiotics of the media : state of the art, projects, and perspectives / edited by Winfried Nöth. Reprint 2016. Winfried Nöth (ed.). [Online]. Berlin ;: Mouton de Gruyter.

Okuyama, Y. (2015) Japanese mythology in film : a semiotic approach to reading Japanese film and anime / Yoshiko Okuyama. Lanham, Maryland: Lexington Books.

Röhler, M. et al. (2021) ‘Film als Sprache: Semiotik des Films und Strukturalismus’, in Handbuch Filmtheorie. [Online]. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden. pp. 45–65.

Stam, R. et al. (1995) New vocabularies in film semiotics : structuralism, post-structuralism and beyond / Robert Stam, Robert Burgoyne and Sandy Flitterman-Lewis. London <<[u.a.]>>: Routledge.

Stöckl, Hartmut (2016). Multimodalität – Semiotische und textlinguistische Grundlagen. In: Handbuch Sprache im multimodalen Kontext. DeGruyter.

Tsang, H. et al. (2013) Semiotics and Documentary Film: The Living Sign in the Cinema. Vol. 11. Boston: De Gruyter, Inc.

Willis, J. L. (2008) Sexual Subjectivity: A Semiotic Analysis of Girlhood, Sex, and Sexuality in the Film Juno. Sexuality & culture. [Online] 12 (4), 240–256.

Wildgen, Wolfgang (2003). Visuelle Semiotik – Die Entfaltung des Sichtbaren. Vom Höhlenbild bis zur modernen Stadt. Transcript Verlag.

Zurück